• עו"ד שירן שבתאי

מה הקשר בין חג השבועות למיתוג עסקי מעולה?


חג השבועות הוא ללא ספק החג הכי "לבן" בשנה - אנו לובשים לבן, אוכלים גבינות ומוצרי חלב לבנים, והמקפידים שבינינו – גם הופכים את ערב החג ללילה לבן.


מבלי להיכנס לאינסוף ההסברים הקיימים מדוע לבן הוא הצבע השולט במנהגי חג השבועות, 

החלטנו לנצל את ההזדמנות כדי ללמוד מהקשר ההדוק בין חג השבועות לצבע הלבן,

לאופן בו ניתן לעשות שימוש בצבעים לצורך העברת מסרים ויצירת מיתוג מקצועי מעולה.



המשמעות של הצבע


ככלל, לצבע תכונה קולקטיבית, הוא זכיר, קליט, וממגנט ואינו תלוי במילים ושמות. 

הצבע מתקשר לתכונות, לרגשות ולמצבי רוח ולכן הצבע "סופג" משמעות ונתון להתניה ולחיבור אסוציאטיבי. 

הצבעים נוגעים הישר בליבנו. 

גם ההגדרה המדעית מציעה הסבר דומה: צבע הוא תחושה שנוצרת במוח בעת צפייה בעצמים שמוטל עליהם (או שהם פולטים) אור. 


בתרבות שלנו, לבן מסמל מסמל לרוב טוהר, חגיגיות, רעננות, בתוליות, ניקיון, תמימות, שקט, קדושה, טהרה ומרחב.


מתי אנו לובשים לבן ואיך אנו מרגישים כאשר אנו עושים זאת? 

האם ניתן לומר, לדעתכם, כי סמלים אלה רלוונטיים לחג השבועות/ הביכורים/ מתן תורה?


כנראה שכן...


אז מה הקשר למיתוג עסקי?


ובכן, בדיוק כפי שהצבע הלבן בחג השבועות משרה עלינו אווירה רגשית המקושרת לחג (למשל תחושת חגיגיות, ראשוניות (ביכורים) וטוהר), באותו אופן, בחירת צבעי המותג שלנו משפיעה על קישור השירות/ המוצר שלנו לצבע ומשמעותו בעיני המתבונן. 


חיבור נכון בין המותג לצבע הנכון, לא רק תמשוך את תשומת ליבו של המתבונן, אלא לא תשאיר אותו אדיש לשירות הרלוונטי. 

כאשר בחירה זו נעשית באופן שתואם את היעדים והמטרות אליהם אנו מכוונים, וכן את קהל היעד שלנו, נוכל לייצר חיבור רגשי בין המתבונן לביננו (והמותג שלנו).  



בשורה התחתונה: 

כאשר אנו מבינים את המשמעויות והרגשות השונים שצבעים מעבירים בנו, נוכל לעשות בהם שימוש מושכל כדי להעביר מסרים וערכי ליבה שמייצגים אותנו, ולייצר תחושות והקשרים מכוונים אצל הלקוחות שלנו.


וזה רבותיי, ההבדל בין לוגו נחמד, לבין יצירת מיתוג עסקי נכון, יעיל, וממוקד מטרה, המבוסס על נתונים, מסרים ואסטרטגיה שיווקית שנבחרת בקפידה.


חג שמח!


רוצים לקבל את העדכונים שלנו ראשונים?

להרשמה לרשימת התפוצה שלנו לחצו כאן.



*עו"ד שירן שבתאי, מייסדת חברת ליגל מארק, מייעצת ומלווה משרדי עורכי דין בהיבטי פיתוח עסקי, שיווק ומיתוג. בנוסף, מובילה תהליכי מנטורינג המיועדים לעורכי דין ואנשי עסקים המבקשים להגשים את עצמם מקצועית וללמוד כיצד ניתן להשיג יעדים ומטרות כדי לחיות טוב יותר.