רבות נכתב ונאמר על מיתוג אישי ובפרט מיתוג אישי מקצועי.
ברחבי האינטרנט, ניתן למצוא מידע רב על הגדרתו ודרכים שונות ליצירתו. הפוסט הזה, יעסוק ספציפית במיתוג של עורכי דין ולא של פירמת עורכי דין (על אף שיש מידה מסוימת של חפיפה בנקודות מסוימות).
בתמצית, מיתוג אישי מקצועי הוא האופן בו הסביבה שלי תופסת אותי, המחשבה הראשונה שעולה בראש כשחושבים עלי.
מיתוג אישי מקצועי תמיד יענה על 3 השאלות הבאות:
●מי אני?
●מה אני עושה?
●מה מייחד אותי מכל השאר ומה הערך שאני יכולה לייצר לאנשים אחרים (לקוחות, קולגות, עובדים וכו').
אלו שאלות לא פשוטות כלל, ונדרשת מחשבה מעמיקה ותהליך חידוד וזיכוך של הערכים והמסרים שאנו רוצים שיתקבעו עלינו אצל הסביבה ובפרט השוק המשפטי והלקוחות שלנו.

מניסיוני, השאלה הקשה לנו ביותר, היא הגדרת הערך הייחודי שלנו כעורכי דין. במילים אחרות, מה הערך המוסף שאנחנו מביאים איתנו לשולחן?
שאלה זו, מקבלת חשיבות גדולה יותר כשאנו מדברים על שוק עורכי הדין בישראל, לאור מספר עורכי הדין הגדל משנה לשנה, והתחרות הגוברת על לקוחות, עובדים מצוינים ואף על קידומנו בסולם הדרגות ההיררכי של הפירמה לעומת קידומם של הקולגות שלנו.
אז איך עונים על השאלה הזו?
ברור שתמיד ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים להוביל תהליכי מיתוג מקצועי ולסייע בזיקוק המסרים שמתאימים לנו. אבל ניתן גם לעבוד עצמאית ו"להתבשל" לאט לאט, בין אם כדי להגיע מוכנים יותר לתהליך ובין אם כדי להעביר את עצמנו תהליך באופן עצמאי.
השלב הראשון בתהליך הוא לברר עם עצמנו מה אנחנו חושבים.
לוקחים דף ורושמים עליו את כל התכונות שאנו תופסים כתכונות טובות אצלנו (למשל: דייקנות, רצינות, יצירתיות, מסירות, מהימנות, כושר שכנוע וכו').
לאחר מכן, מסתכלים על הרשימה ומסמנים את 5 התכונות הכי חשובות בעינינו - אלו הן התכונות שלמעשה אנו יכולים להיות גאים שיש לנו אותן ואולי אפילו הן גורמות לנו להרגיש טוב עם עצמנו.
השלב הבא הוא לקחת את 5 התכונות שבחרנו ולבחון כיצד הם באות לידי ביטוי בעבודתנו כעורכי דין. כיצד התכונות שלנו הופכות לחוזקות שלנו בעבודתנו?
אולי הסובלנות שלנו מאפשרת לנו לרדת לפרטים בתיקים שלנו באופן יוצא דופן?
אולי היצירתיות שלנו מאפשרת לנו להעניק ללקוחותינו פתרונות מיוחדים שעורכי דין אחרים לא היו חושבים עליהם?

ככל שנעמיק יותר, כך נוכל לגלות את הערך המקצועי שאנו מאמינים שאנו מביאים איתנו, דבר שיאפשר לנו להמשיך בתהליך בניית המיתוג האישי המקצועי שלנו ותקשורו החוצה (על אסטרטגיית בניית מיתוג אישי ותקשורו בפוסט נפרד).
למתקדמים, המלצתי היא לדבר עם לקוחות וקולגות, עמם מרגישים בנוח, ולבקש 5 סיבות מדוע לעבוד עמכם. שלב זה יינתן לכם מידע על האופן בו אתם נתפסים ומה הפער בין המיתוג שהייתם רוצים לתקשר החוצה, לבין זה הקיים אצל סביבתכם.
לאחר שהשלמתם את התהליך, ניתן לעבור לשלב הבא - בניית המיתוג האישי המקצועי שלכם.
_________________________
*עו"ד שירן שבתאי, מייסדת חברת ליגל מארק, מייעצת ומלווה משרדי עורכי דין בשיפור והטמעת תהליכי פיתוח עסקי ושיווק. בנוסף, מלווה ומאמנת עורכי דין מבחינה מקצועית-אישית ומסייעת להם להגשים את עצמם מקצועית, להשיג יעדים ולחיות חיים טובים יותר.
Comentários