top of page

השאלה הכי חשובה לשנת 2024

אם אין לך מושג מה את רוצה, גם היועצת הכי מוכשרת בעולם לא תדע לעזור לך לתרגם את הרצונות שלך למשהו מעשי עם תכנית עבודה מסודרת.


או שכן? :)


כלל ראשון ב"עסקי ההגשמה" הוא לענות על השאלה "מה-אני-רוצה?".


תתפלאו כמה אנשים שכחו איך זה מרגיש שאנחנו באמת רוצים משהו.


אולי זה כי אנחנו פוחדים להתאכזב או מתביישים להודות ברצון שלנו.

לפעמים אנחנו מתבלבלים בין הרצונות של דמויות בסביבה שלנו (שרוצות סה"כ בטובתנו) לבין הרצונות האותנטיים שלנו.

לפעמים פשוט שכחנו איך נשמע הקול הזה בתוכנו ש"רוצה" או שכחנו להקשיב לו.



אתמול היתה לי שיחה עם לקוחה חדשה שהתחילה תהליך ליווי עסקי.

תחילתו של תהליך ליווי עסקי שלי מתחיל בהגדרת היעד אליו אנחנו רוצים להתקדם.


שימו לב, להתקדם! לא להגיע אל.

יש הבדל משמעותי ביכולת שלנו לחוות הצלחה ולהתקדם אם אנחנו מודדים את התהליך כולו לעומת אם אנחנו מודדים את התוצאה בלבד.

(בתהליך נחווה מספר נקודות הצלחה בדרך, ובתוצאה נחווה הצלחה חד ערכית בסוף - או שכן או שלא).


שאלתי אותה "מה את רוצה?"

"אין לי מושג" היא ענתה לי



על מנת לפעול להשגת מטרות והגשמה, אנו נדרשים בשלב ראשון, לתרגם את הרצון שלנו למשהו פרקטי ובר השגה.

אבל אם אנחנו לא יודעים מה אנחנו רוצים, אין לנו את הבסיס ההתחלתי להתחיל לנוע.

פה צריך לעצור ולעשות בירור מעמיק עם עצמנו מה אנחנו רוצים בנקודה זו?



"איזה כיף" עניתי.

"כאן זו בדיוק הנקודה שאנחנו מתחילים לחלום מחדש".


עשו לעצמכם טובה ורגע לפני ששנת 2024 מתחילה תשאלו את עצמכם:


"מה אני רוצה?"

ואם אתם עדיין לא מצליחים לענות על השאלה - דברו איתי וננסה לענות עליה ביחד.

אהבתם?

רוצים לקבל טיפים נוספים?


הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו כאן - מבטיחים לשלוח רק דברים מעניינים!


*עו"ד שירן שבתאי, מייסדת חברת ליגל מארק, מייעצת ומלווה משרדי עורכי דין בהיבטי פיתוח עסקי, שיווק ומיתוג. בנוסף, מובילה תהליכי מנטורינג המיועדים לעורכי דין ואנשי עסקים המבקשים להגשים את עצמם מקצועית וללמוד כיצד ניתן להשיג יעדים ומטרות כדי לחיות טוב יותר.



bottom of page