top of page

מדריך לעו"ד: כך תענה נכון להזמנה לקבל הפניה מקולגה שלך



כמו רבים מחברי עורכי הדין, גם אני חברה בקבוצות נטוורקינג מיוחדת לעורכי דין.

לאחרונה, ביקשתי להפנות תיק ולחבר לאחד מהחברים בקבוצה לקוחות פוטנציאליים, שטרודים בתיק מקרקעין גדול.


באותה הזדמנות, מעבר לעו"ד מוכשר בדיני מקרקעין, זכיתי לחוויה מלמדת שממש הזמינה את אחד מהפוסטים החשובים והפרקטיים ביותר שכתבתי בתקופה האחרונה.


ראשית דבר ואם זמנכם קצר, זו הנקודה החשובה מכל:

כדי לקבל הפנייה מקולגה שלא מכיר אתכם אישית, אתם צריכים לזכור שהנטל להוכיח מדוע אתם מתאימים לעניין הוא עליכם ועליכם בלבד!


להפתעתי הרבה, עורכי דין רבים לא יודעים כיצד לענות "נכון" לפנייה דוגמת זו ששלחתי בקבוצה, על מנת לקבל תיק בהפנייה מקולגה שאינם מכירים.


רבות מן הפניות שקיבלתי במענה להודעתי על הפניית התיק, היו בלתי שיווקיות ולא אינפורמטיביות בעליל, ודאי שלא הצליחו להוביל להעברת התיק שבעניין.


"מעוניינת".

"אשמח".

"היי בקשר לתיק, בעל ניסיון בתחום".



נשמע מוכר?


לאור האמור, החלטתי לכתוב מדריך קצר ובו כמה טיפים קצרים בנושא:




"עשה" ו"אל תעשה" כעו"ד שרוצה לקבל הפנייה מקולגה


  • כאשר אנחנו עונים לפנייה כתובה, נתחיל את המענה בהתייחסות ובקישור ברור להודעה אליה אנחנו מתייחסים; כדאי להזכיר כיצד ההודעה הגיעה לידינו.



  • תמיד נציג את עצמנו בשמנו המלא, רצוי גם בתוספת לינק לאתר או בצירוף פרופיל מידע כלשהו שיספר על הרקע שלנו ועל ניסיוננו. זה הזמן להציג כמה נוצות.



  • נוודא שהשם שלנו מוגדר בפרופיל, עם מספר טלפון בוואטסאפ ובכלל - בהזדמנות זו, רצוי שיהיה לנו וואטסאפ עסקי, עם קישור לאתר ולמדיות החברתיות שלנו. זה יעיל, זה בחינם וחשוב להשתמש בכלים העסקיים הזמינים לנו. זה ישרת אתכם.



  • אפשר וכדאי לצרף כרטיס ביקור דיגיטלי, לדוגמא: הכרטיסים הנהדרים של Biz-il.com.



  • אל תציגו את עצמכם כמתמחים בתחום מסוים, אם אין לכם באמת מומחיות בנושא, ודאגו להציג רשימת מומחיות אחידה וקבועה. אם האתר שלכם וחומר השיווק לא מזכירים את התחום שבו אתם מומחים - הדבר עלול לעורר תמיהות מיותרות.



  • אם אין לכם אתר תדמית טוב או כרטיס ביקור דיגיטלי ואתם מפנים למדיות חברתיות (למשל לדף הפייסבוק העסקי) - דאגו לכך שהדף יהיה מתוחזק ועדכני, ושהנושאים שרלוונטיים להפנייה שבעניין יופיעו בו והיו מתוקשרים היטב ובאופן שוטף. זה נכון גם הפניה לפרופילים באתרים כמו "פסקדין". עורכי דין שמפרסמים לעיתים רחוקות, עלולים להיתפס כפחות מוצלחים.



  • שווקו את עצמכם. שווקו, באלגנטיות, בצורה אתית, אך בלי בושה! הסבירו כבר בהודעה למה דווקא אתם האדם המתאים ביותר לטפל בתיק; עם איזה ניסיון רלוונטי אתם באים? היכן ממוקם משרדכם? מדוע כדאי להתעניין בכם יותר לעומק? אין שני לרושם ראשוני, במיוחד בסביבה תחרותית.


  • אינגייג'מנט! בקשו פרטים נוספים וגלו התעניינות במקרה, על-מנת להבין טוב יותר את פרטיו ואת היכולת שלכם לסייע. זה מנומס, זה "מוכר", זה מלמד על רצינות ומאפשר לכם לדעת כיצד להציע ערך מדויק ומועיל יותר. ההתעניינות היא מפתח קריטי למיצוב ולמיתוג בעיני הקולגה כמי שמחזיקים בסל הפתרונות המתאימים למקרה ולהפנייה הספציפית של התיק שעל הפרק.



  • נצלו את ההזדמנות. גם אם התיק לא בהכרח יגיע אליכם - חתרו לפגוש את הקולגה לקפה ולשיח. גם אם את ההפנייה הזו לא תקבלו, אולי תצליחו לייצר היכרות וחברות מקצועית מועילה, וסביר שבפעם הבאה הקולגה הזו כבר תכיר אתכם אישית ויהיה לה קל יותר להעביר אליכם את התיק או את הלקוח.




דוגמה לנוסח: מענה לבקשת הפנייה מקולגה


הנה דוגמה לנוסח קליל להודעה ראשונה שניתן לשלוח לקולגה שלא מכיר אותנו מראש:


[שם הקולגה] שלום, בהמשך להודעתך ב-[היכן פורסמה הבקשה] בעניין הפניית תיק בנושא [פרטי התיק], נעים מאוד, שמי עו"ד [שם מלא] ואני מתמחה ב-[תחום/תחומי ההתמחות שלי].
אפשר למצוא פרטים נוספים על אודותיי ועל אודות משרדי כאן: [קישורים רלוונטים לאתר/ פרופיל לינקדאין וכו']. אני סבור/ה שאני יכול/ה לסייע במקרה הנדון, שכן... [הסבר משכנע מדוע אנחנו האדם המתאים].
אשמח לשמוע עוד פרטים ולשאול כמה שאלות הבהרה נוספות, איך ומתי יהיה לך הכי נוח לעשות זאת?



אהבתם?

רוצים לקבל טיפים נוספים?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו כאן - מבטיחים לשלוח רק דברים מעניינים!

bottom of page